>> Het gaat om jou!
Waarom een cliëntenraad bij ARBE?
De cliëntenraad komt op voor de belangen van de cliënten van ARBE. Natuurlijk heeft ARBE als dienstverlener hier een taak in, en vaak vervult zij die taak naar tevredenheid.
Toch is het van belang dat je als cliënt zelf ook je zegje kunt doen: het gaat tenslotte over jou.
Ook al ben je in een hulpvragende positie, je bent vaak wel deskundig door je ervaring.
Met goede en constructieve adviezen kun je als cliënt de instelling behulpzaam zijn bij de uitoefening van haar taken. Goede communicatie over en weer is daarbij wezenlijk. Met andere woorden:
“De cliëntenraad adviseert gevraagd of ongevraagd aan de directie van ARBE, o.a. over de onderwerpen genoemd in de WMCZ (Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen)”
Wie doet er mee?
Via de cliëntenraad kun je invloed uitoefenen op het beleid van de organisatie. Als je je hierdoor aangesproken voelt, dan kun je meedoen. Vraag dus naar de mogelijkheid van een oriënterend gesprek en/of kennismaking met de cliëntenraad. Op dit moment zijn er nog een drietal vacatures. Vanaf het moment dat je minimaal 3 maanden zorg ontvangt bij ARBE, kun je je aanmelden.
Contact met de cliëntenraad:
Heb je vragen of wil je iets met ons bespreken, mail ons dan via het contactformulier op de website van ARBE of maak gebruik van de gele “cliëntenraad-postbus” bij de hoofdvestiging van ARBE, aan de Deurningerstraat 236 in Hengelo.
Je kunt ook contact opnemen met de voorzitter, de heer D. Everaarts via het mail adres voorzitter@ebra.nl.